Update nummero uno. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rixte Jindra - WaarBenJij.nu Update nummero uno. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rixte Jindra - WaarBenJij.nu

Update nummero uno.

Door: Rixte

Blijf op de hoogte en volg Rixte

10 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve allemaal,

Eindelijk even een update van ons. Dinsdag zijn we, na innig afscheid te hebben genomen van ouders, vriendje, vriendinnetjes en zussen vertrokken richting Zuid-Afrika. Na een tussenstop in Dubai, kwamen we woensdag rond half 12 (lokale tijd, het is hier momenteel een uurtje later dan in NL) aan in Kaapstad. De reis was lang maar wel te doen omdat het erg gezellig was met Jeroen en Inge.
Na vol trots ons visum te hebben laten zien (wat voelde dat goed na al dat gedoe), mochten we het land in. Karin stond ons al op te wachten.
We werden naar ons huis gereden door een echte local en konden onderweg al een beetje Afrika inademen.

Ons huis is super cool met een zwembad in de tuin en een braai (Afrikaans voor BBQ). De eerste dagen hebben we een beetje chill aangedaan: lekker zonnen (sommigen van ons lekker verbrand), hebben het strand in Muizenberg bezocht, Waterfrond (luxe, toeristische deel van Kaapstad).

Vrijdag is ons super coole autootje bezorgd. We zijn er achter gekomen dat je wel echt een auto nodig hebt hier. Het openbaar vervoer is slecht geregeld en niet altijd even veilig. Daarentegen is het rijden hier super goed te doen. Het is absoluut niet zo als het verkeer in de meeste grote steden. We hebben een heel nieuwe auto die nog maar 4000 km heeft gereden dus we shinen hier behoorlijk. (Nu niet allemaal denken dat we worden beroofd omdat we zo’n mooie auto hebben, het is namelijk nog gewoon een look-a-like koekjesblik).

Ook hebben we vrijdag even een kijkje genomen bij onze stage. Eerste indruk was heel goed. Gister nog een keertje de route gereden en dat moet ook wel goed komen maandag bij de eerste dag. Vrijdag hebben we ook onze eerste vrijdag-braai gehouden met ons huis. Steaks zo groot als deurmatten passeerden de revue. En dat allemaal met champagne (moest natuurlijk de eerste keer) en naast ons zwembadje.

We zouden gister een dagje naar Cape Point (Kaap de Goede Hoop) maar it was a bit (a bit) cloudy, dus dat doen we denk ik volgend weekend.

Vanochtend zijn we even surfers gaan spotten (inclusief onze huisgenoot Tom) en daarna zijn we naar de hockeyfinale geweest van een toernooi hier. De finale bestond uit Zuid-Afrika tegen jawel, NEDERLAND! Nederland heeft gewonnen met 4-2 dus het was een groot feest! Jeroen en Tom waren heel blij met foto’s met Ellen Hoog haha! (Verslag staat wel op nu.nl).

Nou dit was het voor nu, we moeten ook nog wat te vertellen hebben als we over 5 maanden thuis komen. Foto’s komen binnenkort even op Facebook, maar we moeten betalen voor Wifi in huis dus dat fixen we even op stage of in een internetcafé.

Zoals jullie lezen vermaken we ons best wel, dus no worries lieve mensen! We hebben ons nog geen moment onveilig gevoeld en we blijven alert.

Dikke kussen,
Jindra en Rixte

• 10 Februari 2013 - 20:35

Iris:

Dat klinkt echt geweldig! Geniet ervan meiden! En succes met jullie stage!!

• 10 Februari 2013 - 23:44

Alies:

Leuk om te lezen, klinkt heerlijk! Geniet er lekker van RIKKIE!! X

• 11 Februari 2013 - 08:30

Kirsten:

Rixxieeee! Leuke update! :) Sounds gooood! Enjoy en succes de eerste daagjes @ stage. Dikke knuffel!

• 11 Februari 2013 - 16:15

Gerrie:

He Jin

Ik dacht dat je daar voor stage heen ging. Dit lijkt meer op vakantie :-)
    Wist je trouwens dat onze buurjongen Niels Buimer daar ook zit in Kaapstad? Ik weet niet of je hem kent.

Veel plezier verder daar.

Gr. Gerrie

• 19 Februari 2013 - 21:32

Esther:

Hoi hoi

Wat een super begin van dit avontuur!
    Heel veel succes met je stage
    En dat de volgende verslagen ook zo leuk mogen zijn!