Onze eerste roadtrip!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rixte Jindra - WaarBenJij.nu Onze eerste roadtrip!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rixte Jindra - WaarBenJij.nu

Onze eerste roadtrip!!

Door: Jindra

Blijf op de hoogte en volg Rixte

21 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieverds!

We moeten jullie even vertellen over onze eerste roadtrip :)
De eerste stageweek zit er op. Stage is echt prima, alleen blijft het natuurlijk even wennen om vanuit onze studentenmodus naar het leven van een ‘harde’ werker te gaan. Maar het opstaan gaat ons nu al iets beter af en we kennen inmiddels al flink wat binnendoor weggetjes om de drukke kruispunten te vermijden! We komen we wel :D.

Na een lange werkweek vonden we het wel eens tijd worden om te gaan touren.
Met al onze huisgenootjes, in 2 koekblikjes, zijn we op pad gegaan naar Cape Point.
De eerste stop was in Houtbay, hier hebben we lekker over het strand gelopen. De Atlantische oceaan is ons iets te koud, maar de mannen hebben hun mannelijkheid even bewezen en zijn wel gaan zwemmen. (Gekkenwerk als je het ons vraagt)
Vervolgens zijn we doorgereden via Chapmans peak naar Cape Point.
Chapmans peak is echt een fantastische route, super super mooi. De uitzichten vanuit de bergen over de zee zijn de absoluut de moeite waard.

Bij Cape point zijn we naar de vuurtoren gelopen. Vanaf daar had je perfect uitzicht over het zuidelijkste puntje van Afrika, er was geen wolkje te zien dus dat maakte het extra mooi. En vervolgens zijn we op de foto geweest bij het bord ‘Kaap die goeie hoop’.

Op de terugweg waren de pinguïns aan de beurt. Er leven hier wilde pinguïns op Boulder beach. Erg toeristisch allemaal, maar toch leuk om te zien en even wat foto’s van te maken. Je verwacht het toch niet echt he, pinguïns in Afrika.

Om het weekend goed af te sluiten zijn we zondag lekker met zn drieën, Inge en wij, naar Camps bay gegaan om lekker te lunchen en te genieten op het strand.
Een topweekend! We hebben echt genoten!

Liefs & baie veel kusjes
Rix & Jin

• 21 Februari 2013 - 16:11

Vera:

Klinkt goed!! =D

• 21 Februari 2013 - 19:07

Pake En Beppe Hartholt:

lieve Jindra (en Rix)

we willen even reageren op jullie belevenissen .
    wat hebben jullie daar heerlijk weer, lekker in de korte broek en op slippers, je zou er jaloers op worden want het is hier maar koud.
    fijn dat jullie het zo naar de zin hebben, op het werk , maar ook zo samen in een "koekjeblik" erop uit is ook de moeite waard, geniet er maar van ,je bent er nu.
    maak maar veel foto's en dan later een mooi boek maken als blijvende herinnering.
    ook alvast gefeliciteerd met de verjaardag van Erik , ja die jaarwisseling zul je nu moeten missen
    we volgen jullie op de voet dus tot een volgende keer.
    veel liefs en de groetjes van pake en beppe

• 21 Februari 2013 - 20:47

Annelies:

Ontzettend genieten daar, heel fijn
    Mam

• 25 Februari 2013 - 18:20

Lilian Ut Dockum:

Nou meiden, als dat geen vakantie is..............oh nee, het was geloof ik een stage, toch?

Fijne tijd toegewenst en pas goed op elkaar,

Warme groet uit het koude hoge Noorden,

Lilian en achterban.