The African experience... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rixte Jindra - WaarBenJij.nu The African experience... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rixte Jindra - WaarBenJij.nu

The African experience...

Door: Jindra

Blijf op de hoogte en volg Rixte

25 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hoi schatjes!

We vonden het weer eens tijd worden voor een update van onze reis! We zijn inmiddels al 7 weken onderweg en er is alweer veel te veel gebeurd!

Op 9 maart hebben we een township tour gedaan. Erg indrukwekkend om ook eens de andere kant van deze mooie stad te zien. De lieve kinderen zijn altijd vrolijk, ook al leven ze in minder dan 2 golfplaten op elkaar. De shacks zijn op hun eigen manier allemaal gezellig gemaakt en de bewoners doen hun best om overal het beste van te maken. Na een rondleiding hebben we gezongen en gedanst met de kinderen.. Super leuk! We hebben koekjes, chips en appels gekocht voor de kinderen en wat voedsel en groenten voor de dames. Iedereen was erg dankbaar.

Die zondag zijn we eindelijk de tafelberg op geweest! Hikend nog wel.. Althans Rixte ;), Jindra had zeker de intentie op te gaan hiken, maar na 20 minuten bergbeklimmen deden de knie’tjes al zo’n pijn dat ze samen met Inge met de lift is gegaan. Achteraf de beste keuze, want mn knie heeft nog 2 dagen zeer gedaan van alleen maar dit kleine stukje.

Door de weeks zijn we vooral druk met stage. Als we rond half 5 thuis zijn gaan we of nog even naar het strand, we zitten lekker bij het zwembad of we gaan naar de Fat Cactus. Onze nieuwe stamkroeg. De cactus is 3 minuutjes lopen en ze hebben echt de beste taco’s die we ooit hebben gehad. Super gezellig tentje om s avonds nog even heen te gaan.

Op zaterdag de 16 maart zijn we, met z’n 4en (Inge, Tom & wij) vertrokken naar Stellenbosch. De dag voor vertrek hebben we nog even een hostel geboekt en zijn daar direct heen gereden en aan onze wijn tour begonnen. Het plan was om fietsen te huren, helaas ging dit niet meer lukken, de fietsen waren op, maar dat was ergens maar goed ook. Fietspaden kennen ze hier natuurlijk niet, en aangeschoten op de fiets op de autoweg is niet echt heel fijn. We zijn wijn wezen proeven bij Asara en Jordan. Asara had de leukste winetasting en de omgeving van Jordan was prachtig!
De volgende dag zijn we ook naar 2 winefarms geweest. Stark-Conde & Delaire Graff, het zegt jullie natuurlijk helemaal niets, maar voor alle mensen die op visite komen.. We nemen jullie mee naar Stark-Conde. Het is de mooiste omgeving die we ooit hebben gezien. Rixte gaat er trouwen :D, wanneer prince charming langs komt.
Het was echt een heerlijk weekend, met mooi weer, een super mooie omgeving, heerlijke wijn, veel gezelligheid, goede gesprekken, een leuk hostel en een prachtig stadje.

Wat betreft de African experience, daar krijgen we genoeg van mee. Nadat vorige maand het water een week was afgesloten hebben we nu een week zonder elektriciteit gezeten. Het is gelukkig iets minder erg dan zonder water, maar het is toch wel heel irritant. Onze slaapkamer was een darkroom en alle opladers werden mee gesleurd naar kantoor om hier alles wat maar mogelijk is op te laden.

Afgelopen woensdag was de eerste dag dat we liever ergens anders hadden willen zijn. We hebben samen een auto ongeluk gehad. Een mini taxi is op ons ingereden toen wij de straat in wilde. Voor de mensen die nog nooit in Zuid-Afrika zijn geweest, een mini taxi is een busje volgepropt met 20 mensen die rijden als idioten. Ze rijden 30 km per uur waar je 100 mag, en 100 waar je 30 mag en stoppen zomaar midden op de weg. Typisch geval van op de verkeerde plaats op het verkeerde tijdstip. Het was gelukkig ook absoluut niet onze fout, maar de schrik zat er goed in. We hebben allebei niks gelukkig, maar het besef dat het heel anders had kunnen zijn als het allemaal een paar seconde anders was gelopen hakte er goed in. Gelukkig reed er politie langs die ons geweldig heeft geholpen en vrijdag hebben we een andere auto gekregen en al het papierwerk kunnen regelen, hopelijk kunnen we de verzekering van die idiot achter het stuur lekker leeg trekken.

Afgelopen weekend hebben we voor het eerst sinds we hier zijn eigenlijk helemaal niks gepland/gedaan. Lekker genieten van de zon bij het zwembad en ons boekje lezen en een beetje bijkomen van de afgelopen 7 weken.
Om 19 uur stond een wedstrijd van de Stormers op het programma. Rugby kijken hoort er wel een beetje bij als je hier woont, dus we zijn er helemaal voor gegaan. The Stormers vs The Brumpies (een team uit Australie). De sfeer in het stadion is echt fantastisch. Iedereen is super fanatiek, zeker omdat de Stormers vanaf het begin voor hebben gestaan. Het hele publiek schreeuwt en zingt mee inclusief wij zelf natuurlijk. Toen we eenmaal de regels een beetje door hadden werden we zelf ook lekker fanatiek.

Zoals jullie lezen, we vermaken ons nog meer dan prima! Dit weekend is het paasweekend, dus donderdag vertrekken we direct richting de Garden Route en gaan we eindelijk op safari! April is echt de maand van visite! Bijna iedereen in het huis krijgt wel iemand op bezoek.. We kunnen niet wachten om jullie alles te laten zien!

Liefs en Kusjes
Rix & Jin

• 26 Maart 2013 - 20:38

Riekje:

Hey Rixte.

Wat een verhaal,heerlijk dat we zo met jullie mee kunnen reizen!

Gelukkig is het afgelopen woensdag goed afgelopen,ik kan me voorstellen dat de schrik er goed in zat.

Maar dat jullie genieten is wel erg duidelijk!

Onze bedoeling was om naar Skylge te gaan met de paasdagen maar helaas het weer laat het niet toe,de temperatuur is hier s'nachts 3-4 graden onder nul ,en overdag een heerlijk zonnetje.

Meiden gezellige paasdagen.

Dikke tût Wybe Riekje en Hidde ût de Westereen.

• 03 April 2013 - 17:23

Pake En Beppe:

lieve Jindra, en Rix

vorige week jullie brief ook al eens gelezen maar had toen geen tijd om te reageren ,maar nu nog eens doorgenomen en dan denk wat een belevenissen ,mooi en lelijk.
    een weekend niks plannen kan ook leuk zijn.

de wijnboeren zul je ook nog wel weer met verschillende gasten bezoeken denk ik en dan maar weer proeven welke de lekkerste is ( neem je een lekkere mee?)

heb een andere computer gekregen met Windo 7 en office 2007 en dat is eerst wel wat wennen ,
    maar het gaat t.z.t. wel lukken .
    met ons is hier alles goed, we zijn weer een beetje aan het wandelen , fietsen is tot dusver nog steeds te koud, we hopen dat het warme weer gauw komt.

veel liefs en de hartelijke groetjes van
    pake en beppe